неделя, 7 февруари 2016 г.

Подхранване на пчелите с медена питка през зимата - канди

Подхранването с медена питка - канди, правя когато сметна че храната на пчелните семеиства е малко както и за профилактика на заболявания. В медената питка може да се вкарат различни препарати, зависи от това дали има заболяване и какво е то. Аз моите питки ги правя по класическа схема. Ето и рецептата :

1.Пудра захар - 75% от общото количество. Дали ще купите готова или ще си мелете вие, значение няма освен разлика в цената /почти два-пъти по скъпа е готовата/. Е, да има е 2% нишесте в готовата + незнайно още какви примеси / за да не става на буци/ но, мелачката ми за захар се развали и бях принуден да ползвам готова, Това всъщност е причината.
2. Течен пчелен мед - 25% от общото количество. По това време на годината течен няма, затова на водна баня докато се втечни напълно.
3.Вода 1л. - Използва се за да улесни разбъркването.
4. Други. Тук влизат лекарства, сухо мляко, пчелен прашец и др. съставки.

Как приготвям медената питка? Първо, в подходящ съд изсипвам пудрата захар. В моя случай това е обикновена стара тенджера от 10л.


Оръщам внимание на ямката която правя по средата, тук изсипвам меда. Предварително съм го държал на водна баня. Гледам водата да не е гореща. Отнема около един ден но за сметка на това запазвам голяма част от полезните му съставки.


След изсипването на меда в готовата за целта ямка, започва разбъркването на консистенцията. За целта използвам дрелката с бъркалката за стройтелно лепило. Бъркалката е идеално измита и примеси от чужди частици няма. Слагам и пчелният прашец. Ако ще слагате, гледайте да е 2%. Така пише по дебелите руски книги от които се уча и аз.












След това хубаво бъркаме. Получава се приятна захаро медена кашица. Идва реда на водата. Аз никога вода не ползвам. Варя билков чай, в този случай имах лайка. Сложих на котлона и направих една хубава гъста консистенция от ароматната билка.












Та въпросен лайков чай аз използвам за : измиване бурканите с меда, трябва да се обере напълно, както и за по-лесно бъркане на медената питка. Бъркането продължава докато получим хомогенна смес. Или иначе казано докато решим че е готово :) След това, пием едно кафе и започваме да пълним торбичките. Аз тая година от зимата излизам с 10 пчелни семеиства /не че се хваля но с толкова и влязох :) /, следователно, вземам големия черпак, електронната везна на жена ми, торбичките и започвам да пълня, долу горе по равни количества - 1 кг. смес на торбичка.


Сместа много лепне и първите няколко торбички се пълнят трудно, особено ако сте сами. Затова и аз използвах две щипки за простиране та да задържам торбичките. Доста е изнервящо но после се свиква. Пълните торбичките, в раницата и газ към пчелина. Вашите пчели Ви чакат с нетърпеж! Успех! :)





Няма коментари:

Публикуване на коментар